måndag, september 21, 2009

Nypon

nypon

Dax att plocka nypon att torka inför den vitaminfattiga årstiden, dom här små avlånga brukar vara finast...gott att ha i te med lite honung till!

Apropå hushållet så blev jag just grinig efter att ha kollat mina grytor och kastruller med en magnet, vi skall ha en induktionshäll i det nya köket men där kan man bara ha magnetiska kärl och hälften av dom vi har nu funkar inte - mina dyra stora härliga saftkastruller, traktörpannor mm.

SKIT!

Hur skall jag nu koka saft?

Köpa saft i affären?
Gashäll?
Induktionshäll + 1 gasplatta?
Induktionshäll + nya kastruller och grytor?

3 kommentarer:

  1. Helt klart gasplatta, det är kanon =)

    SvaraRadera
  2. Eller en "vanlig" spis med keramikhäll?

    SvaraRadera
  3. Det lutar åt nya kastruller...tror på induktionshällen, den är snabb och dessutom snygg!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!