tisdag, september 29, 2009

Egna äpplen

applejuice

Såg ni trädgårdsfredag i fredags där dom pressade olika äpplen, nu var jag ju tvungen att pressa ett eget äpple och KOLLA VILKEN FÄRG!!

Trädet är planterat på 40-talet och är tyskt men jag minns aldrig namnet, äpplena är mogna denna veckan (ha ha, mannens födelsedagsvecka och vi plockar dom alltid då) sen lagrar vi dom i matkällaren hela vintern, förra året var absolut rekordår med massor av stora knallröda äpplen, i år är det inte alls lika många men lika goda ändå.

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar äppelmust du har gjort, den måste vara rena vitaminkicken.

    SvaraRadera
  2. Åh, din lyckost som har så fina äpplen i trädgården. Tur att jag inte vet var du bor, för annars hade jag kanske kommit smygande en mörk höstkväll ;-) Såg själv samma program på SVT Play medan lillpysen sov middag idag och blev tvungen att knata ut med vagnen och plocka på ett "vilt" äppelträd jag hittat invid Onsalavägen. Nu gäller det bara att skura bort alla avgaser innan de åker ner i råsaftscentrifugen. Kram från Mimmi

    SvaraRadera
  3. Wow, så läckert! Och gott...

    SvaraRadera
  4. Mmmm, vad gott det ser ut! Både äpplet och musten. Äpplet påminner om Gravensteiner i utseendet, ett av mina favoritäpplen.

    SvaraRadera
  5. Jag såg programmet och vi var där i lördags då de hade skördehelg! Men där var fler tomater än äpplen.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!