torsdag, september 17, 2009

Jag kan också!

remsa

Nåt som jag tycker är ganska påfrestande är att det fastnar "fraser", ord eller meningar som jag hör på tv, radio eller av vem som helst och sen så finns dom där resten av livet i mitt huvud.

T.ex från filmen 'Sleepless in Seattle' där Meg Ryan satt i sin lilla garderob och och lyssnade på radion där barnet stolt berättade att min pappa kan minsann skala äpplen så att skalet hänger ihop!!

Så nu 20 år senare (eller vad det kan vara) kan jag fortfarande inte skala ett äpple utan att jag hör dom orden i huvudet och varje gång försöker jag skala äpple så att skalet hänger ihop!

Jobbigt va?

5 kommentarer:

  1. Lite som "wax on - wax off"... :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, jag gör precis samma sak. Försöker att få skalet att hänga ihop... :)

    SvaraRadera
  3. Och vem 17 kunde tro att äppelskal i en vask skulle vara snyggt?!!

    Även jag skalar så.

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att fler är som jag!

    SvaraRadera
  5. :-D Märkligt innan jag ens läste texten gick mina tankar till scenen i Sleepless in Seattle.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!