torsdag, januari 21, 2010

Renoveringen

Idag sattes kökskaklet upp, tror ni inte det saknades några plattor, så nu får dom fortsätta på måndag istället.

kökskakel
köket
kökskakel 2

Kolla kolla kolla!

hallgolvet
hallgolv 2
Johan sätter dom sista plattorna och VOILA...golvet är färdigt!

SOM jag längtat, det är nog det jag sett fram emot mest, hur det skulle bli med detta golvet och jag är så himla nöjd, nu skall det bara behandlas innan det fogas så att det blir sammetslent och tåligt, det gör man med flera omgångar golvsåpa.

Imorgon skall jag och Max åka till Skagen över dagen, hans vinstresa!

17 kommentarer:

  1. Vad fint!!!
    Var har ni köpt köket? Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Golvet är ju helt fantastiskt läckert! Modigt val och sååå bra!

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Köket är från Kvänum och golvet är från Marrakech design.

    SvaraRadera
  4. Golvet är så himla snyggt =)

    SvaraRadera
  5. åh, gud så snyggt det blir och vilket stoooort kök ni får :) I LIKE!!!!
    Kramar och ha det bra i Skagen

    SvaraRadera
  6. Jag igen...har fått för mig att du någon gång för länge sedan tipsade om en sida där man kan få gjort en font av sin egen handstil. Har jag bara hittat på, eller har du något bra tips?

    SvaraRadera
  7. Köket är såååå fint! Hela erat hus verkar helt fantastiskt! 1880-1910? Måste kolla bak i arkivet efter mer ögongodis. Något sådant här skulle jag vilja ha på landet :)

    SvaraRadera
  8. Å, jag glömde ju. Hallgolvet blev helt perfekt! Jag har sedan tidigare kärat ner mig i Voltaire plattan i blått/orange och alltid drömt om den på golvet i badrummet i vårt framtida hus på landet, men nu när jag sett er platta vet jag inte längre!

    Vilken finess du har när du inreder!

    SvaraRadera
  9. Åh va kul att ni gillar det! Huset är byggt 1945 i funkisstil. Nu försöker vi få en enhetlig stil i huset till skillnad från allt plotter som varit innan.

    Nä, den där handstilen som man kan göra själv har jag tappat bort, har ingen aning var jag hittade den.

    Nä, jag måste rusa och trösta Nilse som inte vill sova i vårt sovrum....

    SvaraRadera
  10. Men åå så fint det blir! Och vilket härligt golv :)

    SvaraRadera
  11. Så fint det blir! Jättefint. Grattis :)

    SvaraRadera
  12. Åhhhh vad snyggt!
    Både golv och kök.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  13. Så fint det blir!!

    Här kan man göra en font av sin egen handstil
    www.yourfonts.com

    SvaraRadera
  14. Så riktigt riktigt KALASfint det blir. Härligt trivsamt och gillar din smak!

    SvaraRadera
  15. Haha, ja, där var jag ju helt fel ute med årtal på huset ;) Jag undrar vad jag fått sekelskifte ifrån, undrar om jag inte sett en husfasad, men det behöver ju inte vara ert hus!

    Vad roligt att ni renoverar med husets ålder i åtanke! Det blir verkligen jättefint! Nutida möbler och formspråk passar ju jättebra in med 40-tal! Och likaså med 60-tal som vi har :)

    SvaraRadera
  16. Här är en bild på huset som jag tog i december när det var snöstorm!

    http://www.flickr.com/photos/31603328@N02/4313771612/

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!