söndag, januari 03, 2010

Månsken över havet

nattljus i Gottskär
alen i månsken
månsken vid bryggan
Rogers hus
körsbärsträdet i månsken

Det var kallt, minus 13 grader ute och jag satt framför brasan när jag fick för mig att gå ner till havet vid 10-tiden på kvällen och fota månskenet, jag satte på mig Max varmaste kängor och A:s dunjacka och vantar + längsta halsduken...Tiger frös och jag med men det var ju så himla fint ute så vi var tvugna.

Det var mörkt och jag hade svårt att få till skärpan, jag fotade med lång slutartid och stor bländare, dom blev lite brusiga men väldigt fina ändå eller vad tycker ni?

På sista bilden från trädgården flög det förbi ett flygplan också!

6 kommentarer:

  1. Jättefina! Tycker inte att bruset gör något alls, utan det tillför bara lite mer mystik i bilderna.

    SvaraRadera
  2. Fan också, är det redan måndag i morgon :D

    Jag beundrar dig som tar tag i saker. Har tänkt sååå länge att jag måste kvällsfota lite ute men icke. Har miljoner ursäkter, för kallt, för mörkt (?), för sent, för trött eller vad helst jag kan komma på.

    Extremt tuffa bilder blev det by the way.

    SvaraRadera
  3. vilka kort du tar! helt fantastiskt! Månen var helt sjuk igår, som på film. Stor och orange, kul att nån hade kameran framme!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Underbara!Bilden på huset och trädet och himlen är magisk. Det ser ut som att du har lagt på den blå himmelsfärgen i efterhand.

    Kram, A

    SvaraRadera
  5. Ojoj vilka bilder!! Vilken känsla det är när man kommer hem och tömmer kameran på fotona och resultatet är sååå där bra! Du har fått till ett fantastiskt ljus! Nu blir jag så sugen att gå ut och fota...men här snöar det igen. Det får bli en annan kväll.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!