fredag, januari 01, 2010

Årets första strandpromenad

frusna stenar
stenar ur isen
frusna bojar
is
brygga 3
kalles brygga
brygga 2
brygga 1
svanar

Det var iskallt och halt, jag var ute i 1,5 timme på morgonen och jag mötte endast två människor och en hund.
Två dagar på året kan man njuta av att det är alldeles tyst, inga bilar eller människor ute, det är nyårsdan och midsommardans morgon och förmiddag.

Jag hade varma kläder och rejäla kängor, det var isigt och väldigt svårt att gå och då blir man både förvånad och road över människan jag mötte...en stilig dam med päls och högklackade lackstövlar!!! HA HA...men fin var hon allt och hon tyckte säkert det var en uppfriskande promenad med väninnan och hennes hund??

5 kommentarer:

  1. Hon kanske var på väg hem efter nattens firande? :)

    Fint mönster i isen på bild 4 och 8.

    SvaraRadera
  2. Onsala damerna vet hur man festar.....
    Härlig start på det nya året= mera flärd och glamour

    SvaraRadera
  3. Magisk vackert!

    Damen vet hur man tar ut det maximala... vacker natur och vackra kläder *s*

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackra bilder! Vad avundsjuk jag är på dig som har så nära till havet ;)
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  5. Så härligt och jag håller med. Man får uppleva mer med djur.

    Vilka sköna bilder där till och med havet vilar sig på ytan...

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!