lördag, januari 09, 2010

Göteborg

speglingar
skorsten
damen
horisont
tamp

Igår flydde vi hemmet eftersom dom skulle flytspackla golven, Tiger lämnades in till Stig och jag och Nilse åkte till stan och shoppade lite, nästan synd att vara i affärer en sån strålande dag men på hemvägen stannade vi till och njöt av hamnen.

När vi kom hem så hade vi plötsligt fått ett nytt fönster i köket...nu händer det grejer äntligen, istället för rivning och grundarbete har vi äntligen fått in lite skåp och man börjar få lite känsla för hur det kommer att bli!

3 kommentarer:

  1. Finfina bilder som vanligt, men å vad jag njuter lite extra av vår rena fina Onsala luft när jag ser dem. Vi bodde tidigare med strålande utsikt på Norra Älvstranden (så inget att klaga på där), men jag saknar verkligen inte de rökspyende skorstenarna. Gissar att du också fotat cackra frusna Kungsbackafjorden idag!? Helt magiskt i det starka solljuset!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt med havsluft och jag ångrar inte heller en sekund att vi flyttade hit.

    Jasså ni bodde där? Max pappa bodde på Eriksberg innan och själva bodde vi i Linnéstan, jag minns vissa kalla dagar när det var inversion och alla avgaser bara pumpades ut vid Järntorget, det var vackert men ganska otäckt med all den där röken.

    Nej jag missade tyvärr fjorden eftersom jag skjutsade Max till Billdal men jag stannade till vid Lunnavägen och fotade glittersnön där istället! Klart jag gjorde! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ni hade således nästan en "walk in the P-ark" ;)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!