fredag, augusti 07, 2009

Trevlig helg!

färgglada prickar

Varit i KBA och handlat och käkat lunch sen grillade vi när vi kom hem, fattar inte vad det är men det tog flera timmar att tända grillen och jag lyckades inte förrän jag lagt i grillkol och tändvätska (antagligen fuktig kol), ca 1000 tändstickor, avklippta torra hallonbuskar (ett gäng), fjolårselefantgräs, pinnar och bös från örtagården, GP del 2 och tre gamla vedträn fyllda av gråsuggor - MEN SEN FÖRSTÅR NI SÅ BLEV DET EN HIMLA FIN BRASA!!

Efter alldeles för lång tid stod maten på bordet och jag var så hungrig så jag blev helt stirrig, dukade skitfult och det blev inte alls så mysigt som jag planerat men familjen i övrigt verkade inte särskilt bekymrade för det, framför allt var Tiger på ett strålande humör eftersom Nils hivade ner sin mat under bordet.

Undrar om vi skall grilla imorgon också?

PS; Gonattpuss till Husse som är på tjänsteresa!

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder du bjuder på!
    Finfin brasa blev det med, det förstår jag *fniss*, men grillat är ju alltid gott oavsett brasmodell :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Å vilka underbara tomater, jag kan känna att de verkligen smakar TOMAT! Det där med grillningen har vi också misslyckats med, till slut var det nog mer tändvätska än kol tror jag, men äsch man kan inte vara perfekt jämt :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt bild på smarriga tomatisar. Jag ÄLSKAR tomater, helst egenodlade.

    Men att elda på del 2 med sporten e faktiskt förbjudet ;) Om inte blåvitt förlorat då!

    SvaraRadera
  4. Ha ha...det var just det med del 2...att det var sportsidorna, därför rök den!

    OCH tomaterna är allt "hemmagjorda"!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!