lördag, augusti 15, 2009

Jossans place

smörslottet
brunn
väggbrunn

Kört hem lite möbler till Jossans nya lya sen käkade vi på Oves berömda gatukök i Sävedalen - hel spec, grillad korv med senap och ketchup, ketchup på moset och gurkmajonäs...de e goa grejer de!

När vi ändå hade kärran kopplad så hämtade vi ett lass med fogsand hos en trädgårdsvän i Kungsbacka - JAG lastade på allt för hand, när det gäller "trädgårdsarbete" är jag inte svag!

Ikväll skulle vi egentligen haft fest vid bryggan men det har ju regnat hela dan så vi får ta det nästa helg istället och hoppas på sol då.

Istället kokade jag ett gäng björnbärssylt!

duva

Kolla duvan tappar en smula!

PS: när jag var ute med Tiger ikväll så köpte jag smågodis för 40 kr...och det är snart slut!

5 kommentarer:

  1. varför är jag inte här jämt? jag älskar din blogg, dina små konstverk till foton och funderingar :). har hemskt mycket att läsa och se ikapp, men jag är säker på att jag kommer att komma igång med bloggläsandet igen snart!

    och visst är klippor underbara ;)! sambon har såklart delade meningar om saken, men det var faktiskt ganska roligt att se. när jag väl försäkrat mig om att han inte gjort sig illa allså. så jag hoppas att det var den roliga biten du "såg" med ;).

    kram kram,

    SvaraRadera
  2. Det är nog dags att säga det igen: Du är så jäkla bra! Jag bara njuter varje gång jag tittar in här, av fotot, layouten, texterna, jaa allt helt enkelt. Jag undrar bara hur du hinner med allt. Sluta aldrig, snälla please!

    SvaraRadera
  3. Nej nej, jag slutar inte förrän någon säger till mig att sluta!

    Hinner och hinner, man får prioritera bort städningen t.ex (NÄÄ, nu skojade jag faktiskt), men bloggandet och bildbehandlingen går ganska fort nu när jag fått kläm på det och sen är det ju så himla kul också!

    SvaraRadera
  4. Hehe, gissar att det e ett område mellan Sävis o Östra...
    Vilka tråkiga hus, men vilken tur då att du kan mjölka så mycket ur det... Dina bilder på just sådana där betongsaker får de att bli vackra i sin sorglighet.

    Känner dock några fina människor som bor i de, således du oxå!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!