måndag, augusti 03, 2009

Strax innan skyfallet

sädesfält
tiger vid havet
inför ovädret

Solen sken, det var varmt och soligt och vi åkte ner till en klapperstensstrand, havet blev plötsligt alldeles grönt med vita gäss, vågorna började piska, himlen blev kolsvart - det var den häftigaste upplevelsen på hela veckan och Nils bara stod och njöt, Tiger också men Max blev orolig att det skulle komma regn på honom så han satt kvar i bilen, jag rusade runt och fotade och samlade stenar och A filmade - sen smällde det bara till och himlen öppnade sig - helt underbart!!

klapperstenstrand

Sjöblöta satte vi oss i bilen och åkte vidare och köpte glass!

ösregn

fin häck

Häftig häck!

atelje
himmel

3 kommentarer:

  1. Vilka helt underbara bilder!
    Var var detta för någonstans?
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Albrunna hette det tror jag och det låg på sydvästra delen av Öland, vi körde bara ner på en liten gata mellan några hus, förbi åkrarna och hamnade i detta paradis, man fick nog inte köra där men jag hade tjatat på min man att jag bara MÅSTE ner till en stenstrand så han rattade ner första bästa väg, ibland har man tur!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!