onsdag, februari 03, 2010

Renoveringsstatus

renoveringen...

Dom jobbar på hantverkarna, snickarna är här varje dag och nu är också målaren här, elkillen kikade in och i morgon kommer vvs.

Köket börjar faktiskt bli klart, det har gått nästan 2 månader och livet i källaren har blivit vardag, känns nästan konstigt att snart få flytta upp igen. Fortfarande är det väldigt stökigt, men så är det ju alltid precis innan allt är färdigt.

Min lilla kryddhylla har kommit in i murstocken och när snickarna gått för dagen så smyger jag in och tjuvpyntar lite för att få lite känsla men sen måste jag plocka bort det på morgonen innan dom kommer vid 7-tiden.

Imorgon tror jag att lilla toa blir klar, handfat, toa, målning och tapetsering förhoppningsvis.

Delar av gamla köket har hamnat i källaren, jag målade om det vitt, meningen är att vi skall ha det till lite grovis, typ plantera om blommor och tvätta skor och penslar och sånt men nu är det jättebra att stå där och kika ut genom fönstret och diska.

Imorgon kommer dom dessutom börja riva badrummet, jag har tömt (och städat!), man vill ju inte skämmas ha ha! Vi har inte riktigt klart för oss hur vi vill ha det däruppe men det löser sig säkert efter hand som det rivs.

4 kommentarer:

  1. Det kommer att hamna i en inredningstidning!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Ett kök i källaren låter verkligen intressant och jag skulle värkligen vilja se fler bilder på det :-)

    SvaraRadera
  3. Så roligt när det händer saker! Det kommer säkert att bli jättebra!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!