lördag, februari 27, 2010

Ormvråk i verkstan!

ormvråk i verkstan

Anders var ute och gick med Tiger och fick syn på ormvråken med bruten vinge, han hämtade hem den i en låda och ställde in den i källaren...fast han smet upp och hoppade upp på bänken under den starka lampan.

Det var ingen lätt match att veta vad vi skulle göra med den, jag ringde runt till "fågelskådarvänner" och polisen, fick tips om fågelcentralen i Kungälv.

Imorgon kommer det förhoppningsvis någon och hämtar dit honom för vård, annars får vi köra dit själva med den.

Jag har aldrig sett en vråk på så nära håll, han är ju jättestor! (han/hon?)

6 kommentarer:

  1. Oj! Så spännande.
    Jag är helt klart fascinerad av stora fåglar. Vi satt som gjutna ner i bänken när vi var på Kolmården och lyssnade på guiden.

    Hur ska ni kunna sova ikväll?

    SvaraRadera
  2. Det känns lite konstigt att ha en rovfågel i källaren, vi tittar till den då och då och han verkar ganska lugn, jag tycker synd om den, hoppas det kommer ordna sig för den! Det är verkligen svårt för djuren denna vinter med kylan och problem att hitta mat, det kryllar t.ex av rådjur här på gatan.

    SvaraRadera
  3. Så fin och så stor den ser ut. Hunden ser förvånad ut :).
    Vi hjälpte en hungrig svan förra veckan med skadat ben.

    SvaraRadera
  4. I förmiddags körde Anders upp vråken till Kungälv, han var trött och väldigt mager och vingen var inte bara bruten utan hade även ett fult och infekterat sår, han som var där och jobbade sa att den kanske inte klarar sig.

    Stackars pippi vi håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  5. Kia´s vinkast1 mars 2010 kl. 12:36

    Nu när jag tittar på bilden ser jag att den laddar battreierna, hoppas att den klarar sig

    SvaraRadera
  6. Vilken spännande gäst, hoppas den kryar på sig i vingen nu.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!