fredag, februari 26, 2010

OJ...vårkänslor!

blidväder

Första dan det är riktigt blidväder sen innan jul, solen kom fram och fåglarna kvittrar, Nilse rotade fram vattenkannan ur garaget och var mycket bestämd med att han skulle ut och vattna i trädgården.

Nu ligger inte snön som fluffig äggvita längre utan som en tung våt yllefilt, många av buskarna och växterna riskerar att brytas av.

Takkupan till badrummet är så gott som klar och det är dax att börja fixa insidan, väggarna är klädda med sånt där material och nästa vecka kommer målaren, el och kakelsättaren. Härligt!

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Äääääntligen töar det! Tror jag ska fira med en egengjord snögubbe, om jag nu ser nåt för dimman.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tung snö från garaget, föll i morse ner på vinkastet, vi plockar glas och flyttar allt till källaren. Ingen possitiv vårkänsla för mig, du vet ju hur det känns !

    SvaraRadera
  3. Nää, va e det du säger, fy sjutton va trist. Var det många fönster och hur gick det med vinstockarna?

    Det är ju några år sen vårt växthus blåste bort, tror det var 60 rutor som krossades och jag hittar fortfarande glas däruppe i lunden.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att det finns hopp hemmavid också. Är på grönbete i Skåne med sonen och njöt nyss en härlig barnvagnspromenad till fågelsång och drippdropp från taken. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!