onsdag, december 09, 2009

Köket rivs

köket dag 1

Idag började dom riva köket och det går undan vill jag lova, köksinredning och tak ut. Spännande att man ser spår efter hur det sett ut en gång, t.ex tapeter från 40-talet!
Mindre spännande att hitta vatten och elrör på "fel" ställen, allt går ju att fixa men det tar tid och kan bli besvärligt. Det kommer även fram dofter från väggarna, det luktar gammalt trä, jag får lite landet-känsla och det är ju mysigt iofs.

Källarväggen är klar och nu kan vi flytta ner delar av gamla köket dit och ha som "grovkök" för att rengöra penslar och plantera om blommor och sånt.

Tiger tycker det är mysko att det är killar här som "förstör" hans hus. Jag hör dom säga; nej men hej Tiger...nej men hej Tiger...nej men hej Tiger hela tiden, och han vill helst sitta i knät på dom och ha koll.

Det blir tidiga kvällar för oss nu, det tar på krafterna, inte bara allt jobb utan även alla funderingar runt omkring renoveringen.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin tapet det dolde sig i väggen!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad heter bloggen med dom röda fina mastiffhundarna? Halkade in på den via din sida för lääänge sen och skulle vilja visa den åt min hundkära dotter.

    SvaraRadera
  3. Imsa; här kommer länken, hälsa från mig!
    http://krutrut.com/blog/

    SvaraRadera
  4. He he, been there done that. Visst är det underbart att diska i duschen? :D

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!