torsdag, oktober 08, 2009

Noas ark

noas ark

Vi har ett jätteroligt ställe här i Onsala och varje torsdag får man komma dit och träffa alla djuren, grilla eller fika, sjunga och rida.

Det finns får, getter, hästar, åsnor, grisar, hundar & katter, marsvin & kaniner, hönor & tuppar och alla är tama!

Idag gick vi dit med Peter och barnen och nilse blev förundrad över geten som skulle sno mat i en ryggsäck, sen skulle han klappa en tyken katt och fick sig en visp. Jag är mest förtjust i fåren, dom har så roliga puttekuleögon.

En tupp var jättenyfiken på min kamera och höll på att gå in i linsen - en riktig linslus!

3 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Dit måste jag och Max gå till våren när han är uppe på benen. Hälsningar från Mimmi

    SvaraRadera
  2. Smart hållare till fåret. Det kanske vi hade behövt när vi hade våra får, tog ungefär en dag att klippa två får för en ovan som mig.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilken blick fåret på första bilden har. men vem 17 skulle inte se ut så med skallen i kläm?

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!