torsdag, oktober 15, 2009

Älgar

älgar

Gissa om jag blev knäsvag?

Jag stod i godan ro och fotade några gula löv, kollade lite var Tiger tagit vägen och såg att han var en bit framför mig så jag började busvissla och ropa tillbaka honom, sen stod jag där på vägen och småsnackade lite med Nilse och råkade titta lite grann åt sidan och där stod dom - ÄLGARNA!!! 5 - 10 meter ifrån mig och bara en meter från trädet som jag hållit på att fota i en evighet!

Jag blev så ställd så jag höll på att kissa ner mig, en älgmorsa med unge, en lös Tiger (hund) och Nilse i vagnen....inte så smart.

Klick klick...sen stack vi!

PS; har inte hundar ett extremt luktsinne??? (kanske inte Tigrar då!)

3 kommentarer:

  1. Oj! SÅ nära älgar tror jag inte att jag har varit, utan stängsel emellan! Vilken grej! Men jag hade nog reagerat lika som du; upp med kameran! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja vad är det för fel på oss HA HA, fota först sen fly!

    Ett tag funderade jag på att gå tillbaka för att få en finare bild, en bild utan träd ivägen...men jag vågade inte!

    SvaraRadera
  3. ojoj...ja de är så STORA när man kommer nära! Jag träffade också älg häromdagen, på min löprunda i skogen höll jag på att krocka med en älg...gissa om jag sprang FORT sen!!!! Huvaligen...
    Måste bara berömma dina UNDERBARA bilder igen, jag är helt betagen i dina bilder!!!!
    Ha en fortsatt skön höst!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!