torsdag, maj 28, 2009

Rosorna

rosor
Nu slår dom ut, dom började öppna sig redan igår, även finlands vita ros slog ut idag, den trivs otroligt bra där den står och skjuter en massa härliga rotskott - 1000-tals små rosor som luktar så gott.

Känner ni till Louis Bugnet? Den är en av mina favvisar, knappt några taggar om några alls föresten, rosastrimmiga knoppar som slår ut i vitt, blommar hela sommaren från nu och luktar ljuvligt!

Jag tog in två knoppar av rosorna ovan så nu luktar det gott i köket!

6 kommentarer:

  1. Nääää, jag har ingen kolla alls på sånt tyvärr, men de är helt ljuvliga vad de än heter.

    SvaraRadera
  2. Och idag slog även första vita näckrosen ut och en gul daglilja, jösses...det bara händer saker hela tiden nu och det är hääärligt!

    SvaraRadera
  3. jaha.. så nu blev jag tvungen att köpa den med då... älskar rosor.. Lät ju inte fel att den blommar hela sommaren. pappa har louise B. vet jag. Jag har utmanat dig i min blogg för den delen. kram

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ va vackra...har tänkt köpa ngn ros länge nu men väntat så inte Nisse ska gnaga sönder ytterligare en buske! Men en Louise B. låter inte helt fel. Märker att jag måste komma ner och njuta lite ngn dag nu...

    Natti natti säger jag varit en intensiv dag idag...

    SvaraRadera
  5. Förstår jag att du har som favorit. Den är väl Kanadensare?

    SvaraRadera
  6. Cissi, du får komma och plocka en bukett vackra blommor när som helst!

    A-K, japp, kanadensisk buskros, härdig till zon 6-7!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!