fredag, maj 08, 2009

Om man heter Nils...

...och är lite över 1 år, vad hittar man på en fredagsmorgon då tro?

nilse i stövlar

Jo man väcker mamma innan klockan är 5, dricker sin välling...går och sätter på sig sina gummistövlar och sliter fram dammsugaren...DET gör man om man är Nilse!

Många små barn kanske vaknar vid 8-tiden men inte min son, har man varit uppe sen innan 5 och städat så går man och lägger sig klockan 8 igen, så nu har han somnat!

Nu skall jag sortera mina fröpåsar, sen ut i regnet på hundpromenad...sen måla en dörr...

3 kommentarer:

  1. Hu, klockan fem, mina barn är morgonsega och sove gärna till sju i alla fall, gärna längre. Men om han går upp och städar, så gör det ju inget!

    SvaraRadera
  2. Pöööh, åttatiden!!? Näru, snarare strax efter fem och i alla fall före halv sex. Så ser det ut hos oss men ingen drar fram dammsugaren tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Jag brukade vakna runt 10-tiden som barn :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!