lördag, maj 10, 2008

Husmusen

Antagligen är det musen som Stanly drog in förra veckan innan han blev påkörd som huserar här nu, en riktig gourmet som verkar gilla bruschetta och kvisttomater. Jag tyckte det var så stökigt på köksbänken och blev lite grinig, sen hittade Anders musbajs på kylskåpet.

Jag känner mig väldigt ambivalent, jag älskar djur och tycker möss är söta men samtidigt kanske det inte är så käckt att ha dom inomhus. Jag har stått emot i 3 dagar nu, men antagligen är det musfälla som gäller........usch, stackars mus.

En gång hade vi en liten hasselmus (Klas) som väckte A en natt när den sprang i hans hår, sen stod den och glodde på honom på fönsterbrädan innan Tiger och Stanly fick syn på den och "välte" hela rummet, Klas klarade sig den gången men strök med nån dag senare när Stanly lurpassade på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!