måndag, augusti 12, 2013

Mathelg hos Hannu Sarenström på Kinnekulle

hannu 3 hannu 4 hannu 5 hannu 1 hannu 2 hannu 7 hannu 9 hannu 8 hannu 10

I helgen åkte jag upp till Kinnekulle för att laga mat hos Hannu, jag och Ylva som också var med bodde på Kulturum i Fredsberg hos Lena Holmstrand Krüger, vilket härligt ställe, ett stort gammalt och vackert hus. Lena underhöll oss med roliga och intressanta historier, bjöd på jättegod frukost och innan vi åkte på söndan fick vi med oss varsin ramslök i kruka. Underbara människa!

Hos Hannu där vi var lör-sön var det fullt ös från morgon till kväll/natt, vi lagade MASSOR av mat, mycket var inspirerat av italien, åt och drack så vi nästan sprack, skrattade och dansade och hade väldigt skoj. Vi var 5 tjejer som lärde känna varandra och Hannu förstås. Aile, valpen var med och katterna också. Vi hade roligt åt att allihop skulle fota allt med sina telefoner hela tiden och facebooka och instagramma, allt skulle dokumenteras...tur vi var likadana alla 6!

På lördagsnatten cyklade jag och Ylva hem i mörkret med stjärnklar himmel, jag kunde knappt cykla för jag fick inte in någon annan växel en 1:an... som jag vinglade (för mkt vin kanske...:-)

När vi hade lagat och ätit färdigt maten på söndan fick vi för oss att dra på loppis allihop, jag fyndade fina krus och ett fat.

Efter hej då åkte jag ner till råbäcks hamn och snodde några kalkstenar, inga stora, bara små men görfina!

Tack Hannu och alla ni andra för en toppenhelg!!

5 kommentarer:

  1. Ser jätteroligt ut, skulle gärna provsmakat! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack själv du bidrog med matlagning och mycket ordskoj, kommer inte ihåg att du åt lika mkt som vi andra, men men... http://hannu-s.blogspot.se/2013/08/mathelg-igen.html

    SvaraRadera
  3. Mari-Anne Löfqvist13 augusti 2013 kl. 09:37

    Vilket trevligt sätt att umgås på med likasinnade. Jättehärliga bilder på härliga människor och djur. <3

    SvaraRadera
  4. Vilken Lycka, du får berätta alla detaljerna när vi träffas på söndag / KIA

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!