torsdag, augusti 08, 2013

Gunillaberg - Tage Andersen

gunillaberg10 gunillaberg9 gunillaberg5 gunillaberg1 gunillaberg2 gunillaberg4 gunillaberg7 gunillaberg3 gunillaberg8 gunillaberg6 gunillaberg14 gunillaberg12 gunillaberg13 gunillaberg11 gunillaberg15 gunillaberg16

Den här mannen alltså - Tage Andersen - vilken inspiratör - vilken konstnär!

Glömmer aldrig första gången jag träffade honom i hans butik i Köpenhamn och blev helt tagen av hans verk.

Förra helgen åkte vi till Gunillaberg, hans nya ställe söder om Jönköping, jag, Nilse och Tiger.

Precis när vi kom dit började det regna, ett fint strilande lugnt regn som bara gjorde allt ännu vackrare.

Hit åker jag igen...

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du trivdes - det är ju precis samma sorts lekfullhet och skönhet som hemma hos dig. Fint!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!