söndag, augusti 04, 2013

Makaonfjäril

Makaonfjäril

Jag satt och tittade ut genom fönstret när jag plötsligt fick se två stycken Makaonfjärilar som virvlade runt och lekte i luften, senare kom en av dom och satte sig i floxen, den var som berusad av all nektar och jag fick några fina bilder på den.

Makaonfjärilen är en av dom största vi har i Sverige och trivs i kustlandskap, men är ganska ovanlig läste jag i min fjärilsbok.

Vår mesta fjärilslockare frös tyvärr bort i våras, buddlejan där det kunde susa omkring hundratals fjärilar lugna sommardagar, vilket skådespel! Nu har jag planterat en ny fjärilsbuske och hoppas på att den skall växa upp och bli stor och locka till sig massor av fjärilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!