tisdag, augusti 10, 2010

Orm i paradiset!

orm

Jag och Nilse skulle sitta vid verandan och fota lite rosa grejer när jag plötsligt såg en tjock cykelslang hängandes ut genom spjälorna på murgrönan, konstigt tyckte jag och gick upp och kollade.......DÄR låg 1 meter lång svart otäck orm med en stor "boll" på magen, han hade nog nyss svalt en padda eller groda och låg där och smälte den i solen.

Först nästan dog jag av skräck, sen började jag lipa men sen när jag tagit mig samman tog jag lite kort på den och kollade på internet om det var en huggorm eller snok, Anders sa att det var en snok!

Det värsta är att den hoppade ner och la sig i hörnet vid trappan och där ligger den än och smälter sitt byte, vi tror han bor där!

En sak jag undrar över nu...hur många barn kan en orm få?

Och en sak som är väldigt säker, altandörren kommer INTE stå öppen längre!

Check check...alla dörrar stängda!

4 kommentarer:

  1. Bra att du hade lugnet att fota den. Jättefin bild. Men jag förstår om du inte vill dela bostad med den. Kan man inte frakta bort den på något sätt?/Lis

    SvaraRadera
  2. Snokar är snälla - snokar är nyttiga - snokar bits inte - snokar äter en massa möss och annat otyg.
    Ta hand om den istället och var snäll mot den :)
    Hos oss har vi massor av snokar - kommer ni hit och hälsar på snart? ;)

    // Helena

    SvaraRadera
  3. Man kan ju flytta på snoken. Det gjorde en familj vi var hos i somras. Deras katt hade släpat dit den.
    Annars hade de inte haft några snokar på jättelänge och det var tack vare två igelkottar som de hade på tomten, för de äter snokar nämligen.

    Kram LiseLotte

    SvaraRadera
  4. Nej, den var inte så vidare söt! Uuuuuuuu!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!