torsdag, juli 22, 2010

Hästar på rymmen

hästar på rymmen

Vilken början på dagen!

Det började med att jag "hittade" två hästar på rymmen uppe vid kyrkan när jag var på väg till jobbet.

Först ringde jag polisen men dom kunde inte göra nåt sa dom så då fick jag försöka tränga in dom på en parkeringsplats med bilen och det gick ju bra men där kunde jag ju inte stå kvar så då fick jag knackat på ett hus och hittade en nyvaken kille som tog med sig några äpplen så vi kunde locka ut hästarna i fårhagen istället.

Ägaren ringde mig vid lunch och var överlycklig att jag hittat hennes hästar, dom hade haft en mardrömsmorgon när dom kom på att hästarna inte var i sin hage.

Skönt att det löste sig, hästarna var busiga och nervösa och sprang omkring, jag vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt om dom blev påkörda.

Nu ikväll har jag varit hemma hos Ulla Kristina, ordförande i Kungsbacka trädgårdsvänner och pratat fotouppdrag, så fick jag ju njuta av deras underbara trädgård också!

Strax...ERNST! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!