tisdag, juli 06, 2010

Älgar

älg
Hej älgen!

älgar

Jag satt här vid mitt skrivbord och så dunsade det till utanför fönstret och där stod mamma älg, när jag öppnade verandadörren blev hon skraj och tog världens skutt över till grannen där hennes lilla unge stod, sen kilade dom runt här i området en stund och jag hoppas dom sprang åt rätt håll, alltså in mot skogen där dom hör hemma.

Tycker så synd om dom när dom springer omkring stressade här bland oss människor och bilar.

En kul händelse var det iallafall en vanlig vardagskväll!

2 kommentarer:

  1. Coolt. Och söt kalv. Det har jag också varit med om, vet inte vem som blev mest förvånad, älgen eller jag.

    SvaraRadera
  2. Men OJ...! 8-) En annan som bor mitt ute i skogen har aldrig fått vara med om nåt sånt - är det inte lite orättvist!? :-D

    Härliga foton, och hoppas de hittade tillbaka ut i vildmarken igen. :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!