måndag, november 24, 2008

Trädet var pyntat inför jul

Ja det såg nästan ut så!

Jättehögt fruktträd
Träddekoration
Frostnupet äpple
Vinteräpple
Vi var hos min mamma och när vi var ute och promenerade så dök detta kanske 10 meter höga trädet upp mitt bland alla andra vanliga skogsträd.

Först såg jag inte vad det var, trodde nästan det var ett plommonträd.

Frukterna var så fina och det fanns både knallgröna, grönröda och knallröda. Jag tog ett bett men eftersom det var minusgrader ute så smakade det inte så mycket, men litegrann iallafall och det var som en blandning mellan äpple, päron och omogen mango.

Nån som vet vad det är för nåt? Jag har då inte sett nåt liknande förut - jättefint var det iallafall!

Måste gå dit i vår när det blommar - hör hur härligt jag säger! :-) Kom nu våren, jag tycker det är alldeles för kallt och mörkt nu, jag fryser och är trött, känner mig änna håglös....

1 kommentar:

  1. Vilken härlig skogspromenad....
    Kan det vara en vild apel ???
    Du får skicka bilden vidare till proffsen på Botan.
    Skogens-guld....vilken lycka.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!