fredag, november 07, 2008

November...

...årets mörkaste, fuktigaste, tråkigaste och mest färglösa månad!
Man blir ju deppig för mindre.

Gråfågel
Fågelskrämma
Äpplekompost
Av alla månader på året kommer ful-november på absolut sista plats på min lista, näst sist är nog januari eller februari som är alldeles för kalla för min smak.

Den allra härligaste månaden är maj, sen gillar jag augusti...september...april och juni.

Juli är ofta för varm och torr och det är alldeles för mycket turister överallt.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar februari allra sämst, då är julen över och det är så långt till vår. November är trist men nu kan man mysa med ljus och längta till jul.

    SvaraRadera
  2. Mars är min riktiga blämånad.

    SvaraRadera
  3. Och jag som gillar alla månader...november är ju bra på det sättet att saker och ting äntligen syns. Alltså när inte träden har blad och är i vägen för allt som finns att upptäcka. Sen är det nära till jul men utan julstressen så man kan mysa med te och tända ljus utan en massa "borden & måsten". Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!