onsdag, november 30, 2011

Nyfikna får

många får nyfikna får får två får Efter vår morgonpromenad vid Röda Holme stannade vi till vid en fårhage, jag vet inte vad det är med alla djur i hagar, när man ställer sig där så kommer dom rusandes och vill stå nära nära, dom är så nyfikna och rara.

Jag stod där länge och tittade tillbaka på alla olika personligheter, någon hade jätteroliga skruvar på huvudet, en hade tänder som var så sneda att dom stod utanför munnen, en hade fräknar, en hade ett vikt öra, en hade grässtrån i hela ansiktet...

Hade jag kunnat så hade jag gått innanför och klappat dom och rufsat runt i den krulliga pälsen så mina fingrar hade fastnat...I Love U Får!

4 kommentarer:

  1. Jag med! Man brukar säga att de inte är sååå...smarta djur...precis som med hönsen! Men jag älskar just höns och gillar stark får med. De här du träffade är riktigt söta och...nyfikna, men fröknar...har dem det?
    Hälsningar ,Karla.

    SvaraRadera
  2. Så söta! För ett par år sen hälsade jag på en spelkompis uppe i Dalarna som hade får . Vi gick in i hagen och spelade en låt för dom. Två fioler i en fårhage... Galet men de kom fram o nyfiket glodde på oss. :-) sen blev jag trampad på tån... Ajajaj!

    SvaraRadera
  3. Så fantasiskt, vilken syn att se er och fåren där :-)

    Karla, inte fröknar...fräknar!
    Han var jättesöt!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina. De ser verkligen ut att fundera över vem det är som står och betraktar dem med kameran i högsta hugg.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!