torsdag, maj 19, 2011

infing väntar...

pionknopp

Jag fick pionen för ett år sen av mina trädgårdsvänner och blev överraskad att den blommar redan i år, 1 knopp dock men den kommer bli fantastisk!

En annan sak som gör mig förbannad apropå knoppar är att jag har en vit frösådd roddis som jag köpte av en rododenronfan för många år sen, nu har den växt och växt och förra året kom det massvis med knoppar som jag stod och tittade längtansfullt på genom köksfönstret och vips...väck!

A, och så i år då, ännu mer knoppar, väldigt många knoppar som just skulle till att slå ut OCH VIPS...VÄCK IGEN!

Tror det är 1 eller 2 knoppar kvar av säkert hundra innan.

Tur för er dumma rådjur att ni är så söta va!

2 kommentarer:

  1. Varför äter inte rådjur maskrosor?

    Jag vinkar till dig i morgon kväll när vi kommit fram till Kungsbacka :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gillar din blogg, härliga bilder och kommentarer!
    Älskar typsnitten du använder när du lägger text på fina bilder som ovan, undrar vad det heter!?
    Trevlig fredag...
    /Elin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!