söndag, mars 27, 2011

Trodde man kunde ropa HEJ!

Sommardäcken är på, utemöbler har börjat plockas fram, vårblommor har inhandlats...vad händer då? SNÖ!!!

utsikt från köket
pencéer
järnek och spireahäck
Den här spireahäcken, Norsk brudspirea...jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag tycker.

Just nu på våren innan bladen kommer och grenarna lyser orangeröda så är den fin men senare? Jo, den blommar och doftar väldigt gott på våren i maj...men sen då? Nja, den är ju rätt fin med dom ljusgröna första bladen...men sen då? Fåglarna älskar den, det är lagom trassligt och tätt för att gömma sig...men annars då? När den är nyklippt och jämn så är den ju jättefin...men om man inte klipper den så att den blir yvig, risig och ful då?

Summa summarium...jag gillar den nog rätt mkt ändå, trots att det inte är någon finväxt. :-) Den är ju så olika!

***

Idag har vi hunnit med IKEA och köpt ny soffklädsel, träffat Jossan och Linus och på hemvägen stod det två tranor i Sandjöbackas naturreservat, det var fint!

Nu ser jag fram emot kvällens trädgårdsprogram, Nilse har lagt sig men vi får väl se om vi lyckas ställa om tiderna, misstänker att han kommer vakna extremt tidigt imorgon bitti?

4 kommentarer:

  1. Jaa, mars är ju mars du vet. Snö, sol, hagel och regn, man vet aldrig.

    SvaraRadera
  2. Hört på stan att Aprilvädret kommer tidigt i år ;)

    SvaraRadera
  3. Jamen jag vet..... vad hände lixom????

    SvaraRadera
  4. snø ja....
    nydelige foto du tar!!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!