lördag, juni 27, 2009

Lavendel

lavendel

Varje år tänker jag att jag skall plocka en stor bukett med lavendel...och nu blommar den men jag ids inte klippa av dom...det är ju så fantastiskt fint och luktar så gott i örtagården nu och om jag blundar så kan jag låtsas att jag är i Provence...ja värmen saknas då rakt inte.

Idag var vi på Utholmen i Gottskär, jag och sönerna medans A jobbade, vi solade och badade och sen köpte vi kul-glass...det känns som sommarlov även för mig fast jag är stor.

Nu går vattenspridaren för fullt, blommorna törstar och väderkartan visar på 28 grader i morgon, ja vi får väl bada dådå och grilla kanske.........

1 kommentar:

  1. Jag ids inte klippa i dem heller, fast jag har ju bara tre palntor på balkongen.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!