torsdag, april 10, 2008

Makalös blomning

Körsbärsträden blommar på Sten Sturegatan i Göteborg!

Jag var och hälsade på mitt jobb idag och möttes av denna fantastiska syn. Träden står på mitt distrikt där jag jobbar som miljövärd, ett jobb som innebär skötsel av utemiljön runt våra fastigheter. Förra året blommade dom bara några dagar, högst en vecka, så det var verkligen kul att jag prickade in mitt besök nu.


Min vikarie Rebecca har stylat om kontoret och gjort så himla mysigt med nymålade väggar och fina möbler, nästan så jag längtade tillbax till jobbet (nästan :-)

Vi satt och fikade och snackade en stund och så fick jag med mig en stor hög med inrednings- och barntidningar hem.

1 kommentar:

  1. Så fint. Då blommar dom väl nere på Järntorget med just nu.

    Man kanske skulle åka över med båten och fota lite.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!