fredag, april 25, 2008

Hade hoppats på lite regn idag...

...antagligen är jag ensam om det, att önska regn alltså, men har man en stor trädgård med en massa växter så är det rätt skönt med en rejäl genomvattning emellanåt och nu var det ett tag sen sist.

Men jag skall inte klaga, det har varit en strålande och varm dag och jag har fått en hel del gjort, bl.a planterat om mina tomater och chili, en klematis och lite penséer och sått fina blommor.
Anders har varit två rundor till tippen och Max är på discobowling, Nils ligger fortfarande i sin vagn ute och sover, dax att väcka honom snart så han kan gå och lägga sig igen :-)

Tiger var besvärlig förut, nybadad som han var hoppade han ner i ett lerigt dike tillsammans med en annan hund, gissa hur han såg ut.........det blev en avspolning och underredsbehandling med vattenslangen sen var han sur en bra stund.

4 kommentarer:

  1. Ni på ostkusten ligger lite före ost här. Och nej- regn vill jag inte har nu.
    Min hund älskar också att bada... en långhårig Schäfer... du kan tänka dig...
    trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Nä, Onsala ligger på västkusten strax nedanför Göteborg.

    SvaraRadera
  3. Vad är det där sista Carina? Ser ju nästan ut som mandel, om det inte varit för bladen.

    SvaraRadera
  4. Det är ett aprikosträd. Fick det för tre år sen í present och första sommaren hade det 18 aprikoser! Jag har det i växthuset på vintern eftersom det är känsligt mot vinterfukt, kyla däremot klarar det av.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!